Idén är något jag har tänkt på ganska länge och jag förstår inte varför folk inte har gjort något än. Det kanske är en dålig idé men det är väl lika bra att ta upp så får jag se.
Det hela går helt enkelt ut på att några engagerade kontaktar en skola och ber om att få sätta sig där och visa upp Go. Jag tror inte att det är så svårt att få tillåtelse. Sen KOMMER det att titta förbi ungdomar som undrar vad det är och antagligen vill lära sig. "Ungdomar" ÄR nyfikna och gillar att lära sig saker hur mycket än de låtsas som att de inte gör det

Förstås så kan det här genomföras på ganska många sätt. Men ja.. det viktigaste är att man får med sig bräden och stenar ut till skolorna så de får testa på. Sen kommer antagligen ingen av dem att ha råd att köpa ett bräde. Men man kan alltid peka dem till lokala go-klubbar och viktigast av allt, Internet. Antagligen vore det fördelaktigt om de som åker till skolorna har tänkt igenom det hela.. så de kan lära ut och ja.. göra spelet intressant. Som de flesta vet så är det INGA ämnen i skolan roliga förrän man får en bra lärare

Men jag tror ivarjefall att det är viktigt att "fiska" efter nya spelare på ungdomsnivå. Jag tror att det kan vara bra att ha med unga spelare som är bra... typ.. Boo eller något

Om man får ihop ett gäng personer som är villiga så skulle jag nog kunna tänka mig att göra det här någon gång faktiskt.
EDIT: Just ja.. en bra sak med att sprida till yngre är att de har en tendens att sprida det vidare. Dessutom är de uppväxta med Internet och sånt..